4-UES'de Karşılaşılabilecek Sorunlar

4-UES'de Karşılaşılabilecek Sorunlar

 

Bu durum sistem üzerinde dersi alttan alan öğrencilerin diğer şubelerle birleştirilmesinden kaynaklanıyor olabilir. Uzaktan eğitim dersleri ve derslere bağlı şube listeleri Öğrenci İşleri tarafından yeniden düzenlendikten sonra BYS üzerinden doğrudan UES’ye aktarılmaktadır. Bu derslerde herhangi bir yanlış olduğunu düşünüyor veya bu konuda daha detaylı bilgi almak istiyorsanız lütfen öncelikle bölümünüz veya birim öğrenci işlerinizle iletişime geçiniz.

UES'ye girişte kullanıcı adı ve şifresini üst üste hatalı giren kullanıcıların hesabı sistem tarafından şüpheli aktivite olarak algılanıp pasifleştirilir. Bu durumla karşılaşan kullanıcılar UZEM’e destek talebinde bulunmaları gerekmektedir.

Öğrenciler ders programında çakışan derslerden birine canlı oturumda katılabilir. Sistemdeki tüm derslerin tekrarını daha sonra izleyebilmektedir. Ders kayıtlanmalarındaki çakışmalar BYS sistemi tarafından kontrol edilip, öğrenci ve danışmanına kesin kayıt esnasında bilgi iletmektedir. Buna göre kesin kayıt kabul ve ret işlemleri yapılmaktadır. Çakışan derslerle ilgili olarak danışman öğretim elemanınız/bölümünüz/öğrenci işleri ile görüşebilirsiniz.

Öğretim elemanı dersine Ödev aktivitesi eklediyse ve bunu hiçbir öğrenci göremiyorsa, öğretim elemanının aktivite ayarlarını kontrol etmesi gereklidir. Zamanlama kriteri öğretim elemanı tarafından aktifleştirilmiş olabilir. Örneğin zamanlama için gelecek hafta seçildiği için ödev yalnızca o hafta geldiğinde öğrencilere gösterilecek olabilir ya da aktivitenin sadece belirli bir tarih aralığında gösterime açılması ayarlanmış olabilir. Eğitici aktiviteyi eklerken Zamanlama Haftasını ileri bir tarih seçerse, öğrenciler o haftaya kadar ilgili aktiviteyi göremezler. Aktivite ancak seçilen haftanın başladığı ilk gün öğrencilere otomatik olarak açılır. Örneğin öğrencilerden son teslim tarihi haftaya olan bir ödev isteniyorsa, Ödevin Zamanlaması içinde bulunulan hafta seçilmelidir ki, öğrenciler ders sayfasında Ödev aktivitesini görebilsinler. Bu nedenle eğiticiler Ödev zamanlamasını seçerken ya içinde bulundukları haftayı seçmeli ya da hiç hafta seçmemelidir. Ödev aktivitesi ile ilgili ayrıntılı bilgi için http://online.marmara.edu.tr/ sayfasındaki eğitim dokümanı ve videosunu kullanabilirsiniz.

Kullanıcı, Sanal Sınıf aktivitesini bitirme kriterini tamamladığı halde Sanal Sınıf kartının sağ üst köşesinde katılma durumu Henüz Girilmedi olarak görünüyorsa kendisi katılma oranını yeniden hesaplatabilir. Kriteri tamamlayan kullanıcılar, ders sayfasında Liste görünümündeyken ilgili Sanal Sınıf kartının hemen yanında bulunan Tekrar Hesapla butonuna tıklayarak el ile hesaplamayı başlatabilir. Hesaplama sonucu güncellenmiş canlı katılım ve tekrar izleme oranları sanal sınıf isminin yanında gösterilir.

Kullanıcıların sistemdeki tüm gezinmeleri loglanmaktadır. Bu loglar doğrultusunda ders ilerleme durumları belirli periyotlarla otomatik olarak sistem tarafından hesaplanmaktadır. Sistem her hesaplamada kullanıcının katılım oranı ile ilgili aktivitenin öğretim elemanı tarafından UES'ye eklenirken seçilen Bitirme Kriterini karşılaştırarak bir sonuca varmaktadır. Bitirme kriteri her aktivite için farklılaşabilmektedir. Sanal Sınıf aktivitesi için yapılan hesaplamada kullanıcı, Bitirme Kriterini sağlıyorsa aktivite kartında durum Katıldı olarak görünür. Eğer kullanıcının katılım oranı bitirme kriteri tamamlamak için yeterli değilse aktivite kartında durum Henüz Girilmedi olarak görünür. Sanal sınıf kartında Henüz Girilmedi yazan kullanıcıların öncelikle bu aktivitenin katılma kriterlerini tamamlaması gereklidir.

Uzaktan Eğitim Sisteminde sorun yaşamanız halinde üniversitemiz uzaktan eğitim merkezi destek uygulaması üzerinden bu sorunu belirtmeniz halinde en kısa sürede size destek verilecektir.

UES Sistemine Google Chrome internet tarayıcısının güncel sürümü ile giriş yapmanız tavsiye edilir.

Herhangi bir sebepten ötürü sisteme girişte sorun yaşıyorsanız, tekrar izleme veya sınav bağlantısı ile ilgili sorunlarda öncelikle internet tarayıcınızda önbellek (cache) temizliği yapmanız gerekmektedir.

Önbelleği ve çerezleri temizlemek için uygulanacak işlem adımları:

1. Bilgisayarınızda Chrome'u açınız.

2. Sağ üstteki "Diğer" (üst üste üç nokta) simgesini tıklayınız.

3. "Diğer araçlar" --> "Tarama verilerini temizle..."yi tıklayınız.

4. En üstte bir zaman aralığı (ör. tüm zamanlar) seçebilirsiniz.

5. "Çerezler ve diğer site verileri" ile "Önbelleğe alınan resimler ve dosyalar" onay kutularını işaretleyiniz.

6. "Verileri temizle" butonuna tıklayınız.

 

Şimdi sayfa yenileme yapıp sisteme tekrar giriş yapınız.


Bu sayfa Online Ders Platformu tarafından en son 29.09.2023 15:54:49 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM